::.بیوگرافی مهدی رحمتی.::
 
امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 

نام کامل: سید مهدی رحمتی اسکویی
زادروز: 14 بهمن 1361
محل تولد: تهران
قد:
187 سانتی متر
شماره: 1

 سید مهدی رحمتی در 14 بهمن ماه سال 1361 در شهر تهران متولد شد و هم اکنون در تیم استقلال تهران بازی می کند و دروازه بان شماره 1 این تیم محسوب می شود.

زندگی شخصی

مهدی رحمتی در خانواده ای مذهبی و 4 نفره به دنیا آمد. وی پس از اخذ مدرک دیپلم تمامی تمرکز خود را معطوف به فوتبال کرد و تحصیلات را ادامه نداد. خواهر مهدی رحمتی سال ها پیش دار فانی را وداع گفت. او هم اکنون متأهل است و دو فرزند به نام های علی و عطا دارد. الگوی اجتماعی او جهان پهلوان تختی و الگوهای ورزشی او مرحوم ناصر حجازی، احمد عابدزاده و حمید بابازاده می باشند.

زندگی فوتبالی

رحمتی فوتبال خود را در سال 1371 و از مدرسه فوتبال شهید قیانوری نازی آباد آغاز کرد. او فوتبال حرفه ای خود را با پاس آغاز کرد. قراردادی که در سال 1374 با تیم نوجوانان پاس امضا شد و پس از آن تا سال 1376 مهدی در تمامی رده های این باشگاه بازی کرد.
پس از پاس در تیم های دخانیات، فجر سپاسی شیراز، مس کرمان، استقلال تهران و سپاهان اصفهان بازی کرد.

رحمتی در تیم فجرسپاسی شیراز و توسط غلامحسین پیروانی چهره شد. او از ناصر حجازی به عنوان یکی از کسانی که نقش پررنگی در مطرح شدنش داشت یاد می کند. در یکی از بازی های فجر ناصر حجازی به خبرنگاران گفت: «رحمتی مرا یاد جوانی هایم می اندازد». پس از 4 سال حضور در فجر، رحمتی پیراهن سپاهان اصفهان را به تن کرد. وی در سال 1384 با امضای قراردادی به استقلال تهران پیوست و پس از 2 فصل حضور در این تیم به مس کرمان پیوست. بازی های درخشان رحمتی در مس موجب شد تا مس برای اولین بار در تاریخ خود سهمیه آسیایی بگیرد. پس از مس بار دیگر با سپاهان قرارداد بست و سرانجام در سال 1390 به استقلال تهران بازگشت و هم اکنون نیز در این باشگاه حضور دارد. رحمتی در فصل 2013 لیگ قهرمانان آسیا به همراه این تیم به مرحله نیمه نهایی مسابقات صعود کرد.


کلین شیت

رحمتی رکوردار کلین شیت در ایران است. در فصل 91/92 لیگ برتر فوتبال ایران سید مهدی در 34 مسابقه برگزار شده در لیگ 21 بار دروازه خود را بسته نگه داشت و در 3 بازی از 4 بازیِ جام حذفی نیز گل نخورد تا در مجموع 38 مسابقه رکورد بی نظیر 24 کلین شیت را در کارنامه خود ثبت کند.
تیم ملی

مهدی رحمتی 77 بازی ملی را در کارنامه خود دارد. اولین بازی ملی رحمتی به سال 1381 و دیدار دوستانه با آذربایجان بر می گردد که این بازی 2-2 مساوی به اتمام رسید. وی اولین دیدار رسمی خود با پیراهن ملی را در برابر لبنان انجام داد که به برد 4 بر 0 ایران انجامید.

کنار گذاشته شدن از تیم ملی

رحمتی در 1 بهمن ماه سال 1391 به طور موقت از تیم ملی کناره گیری کرد اما کارلوس کیروش، سرمربی تیم ملی ایران، در مصاحبه ای اعلام کرد دیگر هیچ وقت به رحمتی نیازی ندارد. رحمتي در برنامه نود گفت: «من در مصاحبه ام گفتم احتمالاً براي مدتي نتوانم در خدمت تيم ملي باشم و شما ديديد كه خيلي راحت مسئولان و مربيان تيم ملي بدون اين كه علت آن را در نظر بگيرند، از كلمه ي احتمالاً به نتيجه ي مورد علاقه شان رسيدند و امروز هم آقاي كيروش گفتند تا وفتي كه من سرمربي تيم ملي هستم مهدي رحمتي در تيم ملي جايي ندارد».

صحبت های کیروش در حالی بود که رحمتی نقش مهم و تأثیرگذاری را تا بدان جای کار در مسیر صعود ایران به جام جهانی داشت.

وب سایت آبیته در این باره نوشت:

مهدی رحمتی در تمامی بازی های مرحله ی مقدماتی و نهایی انتخابی حضور داشت. سلطان بلامنازع دروازه بانی سال های اخیر ایران، در طول سه سال اخیر همواره در خدمت تیم ملی بود و در ترکیب ثابت قرار می گرفت. رفلکس های فوق العاده رحمتی، شیرجه های بی نقص رحمتی و هوش هیجانی او در درک جهات شوت ها و ضربه های سر حریفان در بسیاری از بازی ها به کمک تیم ملی آمد و باعث شده بود تا تمامی کارشناسان در بسیاری از بازی ها لب به تمجید وی بگشایند. در دوران میرزاپور بخشی از نگرانی ها معطوف به بازی پا به توپ دروازه بانان ایرانی بود که با آمدن رحمتی این نقیصه نیز برطرف شد. (1- مرجع در انتهای صفحه)

از طرفی این واقعه مصادف شد با دعوت دانیال داوری به تیم ملی و این بازیکن اولین دعوت کیروش را رد کرد:

داوري پيشنهاد كيروش را رد كرد و گفت: «انجام چنین کاری در این شرایط ریسک بالایی برایم دارد و در حال حاضر حضور در جمع آبی و زرد پوشان اینتراخت برونشویگ برایم از اهمیت بیشتری برخوردار است!» بهانه ي دانيل داوري براي رد پيشنهاد اوليه بازي حساس تيم باشگاهيش آن هم دو روز بعد از بازي ايران بود.

آبیته در این باره نوشت:

مهدي رحمتي اصالت و هويتي ايراني داشت و كسي بود كه پله هاي ترقي را نه در يك شب، بلكه گام به گام پيمود. رحمتي ماند و خود را تثبيت كرد. او برخلاف بعضي ها ريسك بالا را با بودن در درون دروازه ي تيم ملي با وجود مصدوميت معنا كرد!

در 23 مهرماه يك خبر بر روي تلكست خبرآنلاين رفت: « سید مهدی رحمتی دروازه بان شماره یک تیم ملی در آستانه بازی با کره جنوبی دچار سرماخوردگی شدید شده است. به گزارش خبرآنلاین، رحمتی در آستانه این دیدار حساس با یک سرماخوردگی شدید دست و پنجه نرم میکند و حتی زیر سرم هم رفته است».

اما براي مهدي بازي حساس برابر كره جنوبي و پيراهن تيم ملي مهم تر بود و او در اين ديدار حاضر شد. در همين بازي بود كه او از ناحيه عضله ي پا آسيب ديد.

خبرگزاري فارس در چهارشنبه 26 مهرماه نوشت: «وضعيت دروازه بان تيم ملي فوتبال ايران فردا مشخص مي شود. مهدی رحمتی شب گذشته در جریان دیدار ایران و کره جنوبی از ناحیه عضله ران دچار مصدومیت شد. وی امروز تحت معاینه قرار گرفت و مشخص شد عضله ران او دچار خونریزی شده است».

درست به فاصله ي دو روز استقلال بايد در ديداري فوق العاده حساس به مصاف تراكتورسازي مي رفت. اما رحمتي با همان پاي مصدوم و تحمل فشار بيش از حد در اين ديدار حاضر شد و تعصب را معنا كرد. 
پیشینه باشگاهی

1379-1383 ...فجر سپاسی شیراز

1383-1384 ...سپاهان اصفهان
1384-1386 ...استقلال تهران
1386-1388 ...مـس کرمان
1388-1390 ...سپاهان اصفهان
1390 تاکنون ..استقلال تهران

افتخارات
باشگاهی

قهرمانی جام حذفی ایران در فصل به همراه فجر شهید سپاسی شیراز در فصل 80-1379

مقام قهرمانی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه استقلال تهران در فصل 85-1384

مقام قهرمانی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه سپاهان اصفهان در فصل 89-1388

مقام قهرمانی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه سپاهان اصفهان در فصل 90-1389

قهرمانی جام حذفی ایران در فصل به همراه استقلال تهران در فصل 91-1390

مقام قهرمانی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه استقلال تهران در فصل 92-1391


افتخارات ملی

قهرمانی بازی های آسیایی بوسان کره جنوبی در سال 2002

مقام سومی جام ملتهای آسیا در چین سال 2004

قهرمانی جام ال . جی ایران

قهرمانی جام سایوان ایران

قهرمانی جام ال . جی سوریه

راه یابی به جام جهانی 2006



درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 111
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 270
بازدید ماه : 1961
بازدید کل : 176051
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1